Ζούμε σε μια εποχή που όλα αναπτύσσονται, εξελίσσονται, ανθίζουν και συνεχώς αλλάζουν προς το καλύτερο και πιο εύκολο για τη ζωή του ανθρώπου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αντιλαμβανόμαστε ότι σημαντικό ρόλο παίζει η τεχνολογία, η οποία πρωταγωνιστεί στα δρώμενα του σήμερα. Επομένως εύλογη είναι η ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητά μας, στους χώρους εργασίας, αλλά ακόμα και στην εκπαίδευση.
Τα παιδιά, ως πολίτες του μέλλοντος, έρχονται αντιμέτωπα με το φαινόμενο της υπερπληροφόρησης, το οποίο μέσα από τα μαθήματα πληροφορικής θα μάθουν τα την διαχειρίζονται, να την αξιοποιούν, να την καταλαβαίνουν και να δημιουργούν με τα στοιχεία της. Ταυτόχρονα με την ραγδαία κυριαρχία της στα επαγγέλματα, η πληροφορική πλέον αποτελεί τη βάση για διάφορες επιστήμες, την τεχνολογία και την οικονομία. Χρησιμοποιείται στη βιολογία, στη φυσική, στη χημεία, στα μαθηματικά, στη γλωσσολογία, στην ψυχολογία, στα οικονομικά και στη στατιστική, επομένως τα παιδιά πρέπει να δύνανται να ανταπεξέλθουν στις μελλοντικές απαιτήσεις, καθώς η πλειονότητα των επαγγελμάτων παγκοσμίως σχετίζονται με την πληροφορική.
Επιπλέον η πληροφορική, με τις πρακτικές της εφαρμογές, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα επιτρέποντας στους μαθητές να κατασκευάζουν χρήσιμα συστήματα, να αναζητούν και να μαθαίνουν. Αναπτύσσει τόσο τη λογική όσο και την αισθητική τους παράλληλα με την κρίση και την εφευρετικότητά τους, εντείνοντας ταυτόχρονα τις ψυχοκινητικές λειτουργίες και τον συντονισμό χεριού-ματιών.
Επομένως κρίνεται σημαντικό τα παιδιά να έχουν επαφή με την πληροφορική, ώστε να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που λαμβάνουν και εν τέλει να μπορούν να αξιοποιήσουν αυτό το ισχυρό εργαλείο προς συμφέρον τους στην καθημερινή και μετέπειτα επαγγελματική ζωή τους.
Comments